El nido

Haha vi lever!!!! Internetet här är superdåligt därav har vi inte bloggat något. Det går helt enkelt inte
Resan hit gick bra iallafall. Lite turbulent under flygningen sen tog vi en minivan direkt till El nido. Hade vars 3 säten så vi bredde ut oss och somna. Vakna 5 timmar senare och tog in på ett guesthouse mitt i natten innan vi somna om.
Vi har även hamnat på farmen ska jag säga er. Vi trodde att vi skulle komma till ett paradis men tji fick vi. Hundar som springer överallt. Katter och tuppar som galer. Här är så fattigt. Värre än Kambodja. Folk bor i små skjul och barnen leker med stenar och kapsyler. Första dagen låg vi bara vid stranden här för vi var så trötta. Det är en strand värre än barsebäcks hamn typ. Bara massa båtar. Tillslut förstod vi att man tar båt ut till andra stränder, som är dessa såkallade paradisstränder. Vi har även hittat in på ett såkallat hostel. Det är från början någons hus som han sen ställt in massa våningsängar i. Så det är lite hemtrevligt. Gubben bor ju också här. Och här är tv och alla pratar med alla. Det är det positiva med hostel, alla man lär känna. Negativa är ju att man bor i sin väska, går inte att packa upp en pinal.
En tråkig sak som även hänt är att pengarna är snart slut, alltså i kontant. Vi behöver ta ut mer. Gissa var närmsta automat är.... I Puerto Princesa. Där vi landa. 5-6 timmar iväg. Allvarligt talat. Hur sjukt är inte det??? Så ikväll ska jag sätta mig i en bil och åka 120 mil fram och tillbaka för att plocka ut pengar... Det måste göras ju :(
Annars idag.. Har dagen varit underbar. Vi har varit runt på 6 öar utanför El nido. Så magiskt. Riktigt irriterande att man inte har kameran i dessa tillfällen. Vi har snorklat på så fina platser. Vackra korallrev och så mycket fiskar. Vi har simmat in under grottor och kommit fram till en liten liten vit strand. Hoppat från båten, ätit supergod grillad fisk, och besökt en massa fina stränder. Hel nöjda med dagen iallafall. Jag lägger upp massa bilder när vi får bra internet. För nu är det helt värdelöst. Ni vet även varför om det inte uppdateras här varje dag. Nu ska vi slänga i oss mat innan jag ska hoppa in i bilen... Puss och kram från soliga El Nido.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0