Fredagen den trettonde

Fredagen den 13de. Det börja iallafall så himla bra. Vi mötte upp 5 andra svenskar och sen tog en båt oss långt ut i havet. Delfiner hoppa överallt, så fina och häftiga. Efter drygt 30 min stanna vi vid en "klippa" som vi klättra upp för och där fanns massa solstolar, hängmattor och bord och stolar. En bar som hade miljontals ölflaskor redo. Där va så fint. Grejen med här var att man kunde hoppa från olika höjder och sen skulle vi spendera dagen här. Bbq buffé och gratis dricka (ja vi hade såklart betalat för det) hela dagen. 
Man kunde hoppa från 5 meter, 8 och 15. Innan vi kommit dit hade både jag och Emelie bestämt oss för att inte hoppa något av det. Efter lite öl, massa sol och folk som tjata på oss hoppa vi båda från 5an. Haha och tillslut hade jag hoppat från 8an också (stolt!!). Ångrar lite att jag inte tog 15 men dagen blev värre och likaså mitt humör. Man kunde även paddla kajak som vi självklart ville. Vi var 3 stycken och hade riktigt kul. Vi trilla i varannan minut typ och skratta så tårarna spruta. Och jag hade med min gopro, undervattens kamera för att filma vårt trams. Och när vi en gång skulle vända tillbaka kajaken när vi vält i, vi 3 tjejer fick kämpa bra för de, och vips så tappar jag min kamera. Rakt ner. Den bara sjönk som en sten.. Och där är ca 70 meter djup ungefär. Jahap. Bilder och filmer för 4,5 månad är gone. Filmer från dykningar med sköldpaddor, när vi tokar oss på vattenland, kör 4hjuling, kör mopeder osv. Jag blir arg bara jag tänker på det. 
Sån tur va var dagen nästan slut. Vi åkte hem och jag gick runt till alla dykar center och fråga efter någon som kunde dyka efter den men det var nu mörkt och inte lönt. Så vi gick hem. Jag deppa ihop en tid men vad ska man göra. Florent fick med mig till donken och jag blev på bättre humör medan Emelie låg hemma och sov. Sen satte vi oss på en bar på stranden. På något vis hamna vi vid ett bord med en snuskigt rik arab. Allvarligt, snuskigt rik. Tillslut var hela bordet fullt av öl och tequila. 
Efter att jag pratat på Skype med lillebror och grattat honom gick jag hem och sov med fröken emsan som varit på vift under kvällen.

8.30 ringde min klocka. Huvudvärk men det var bara upp och leta efter någon som kan dyka. Det får liksom kosta vad det kostar. Jag vill ha min kamera. Mina bilder och mina filmer. 
Och nu har jag hittat två gubbar som ska hjälpa mig. Dock fick jag betala för dom två, vars två dyk sen även en privatbåt för ingen annan ska dit... JAJA bara dom hittar den nu.
Igår hade två japaner tappat sin gopro när dom körde vattenskoter och efter 10 minuters letande hade 2 dykare hittat den. Så idag är det min tur. Snälla håll era tummar och tår!!!!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0