Ingen kamera

Nix det blev ingen kamera upphittad. Killarna var nere på 53 meter och jag på 23, men det hade tydligen blåst ganska mycket under natten så det kan ha drivit vart som. Aja, vi klarar oss utan. Alla bilder har vi ju på mobilen, mest filmer på kameran. Det som skulle bli en sån bra "film" med alla våra äventyr.. :( Jag fick ett bra dyk iallafall haha. Såg riktigt häftiga fiskar och vattenormar flera meter långa.
Mot kvällen blev det en mysig middag på donken haha, innan vi mötte upp dom andra svenskarna. Spela massa drick-spel innan vi drog ut. Jag drog dock hem tidigt. Man mår aldrig helt bra efter man dykt, inte jag iallafall haha. Kom hem precis i lagom tid till melodifestivalen börja haha och Emelie kom in trampandes 7.30 efter lite sömn på hennes luftmadrass utanför för hon glömde kolla efter om dörren verkligen stod öppen. Haha jag fick mig ett skratt iallafall. 
Ligger just nu på stranden. I en superskön hängmatta. Det är något speciellt med dom. Så mysiga.
Idag är det även bara 20 dagar tills vi ska hem. Lite tråkigt men vi längtar ju efter alla där hemma. Vi har varit iväg drygt 135 dagar nu, så nu är det väl dags att åka hem. Gymmet väntar, farmors mat, kebabtallrik, våra underbara sängar och sen tillbaka till jobbet och tjäna ihop en slant igen så vi kan åka snart igen :D

Julia
2015-03-16 @ 14:59:11

Hej! Jag är sugen på att resa runt omkring i Asien men behöver lite tips och råd hur mycket man behöver spara i pengar... Har tänkt att åka runt mest i Thailand men kanske även på andra destinationer. Hur mycket pengar ska man räkna med att det går åt? Hur mycket har du sparat inför resan?
Min dröm är att resa ett helt år med min pojkvän men tror det "bara" blir ett par månader då både han och jag precis fått fast tjänst..;)
Behöver alla tips jag kan få!! med den stora frågan är Hur mycket pengar måste man spara?!!

Svar: Hej. Allt beror på hur du vill leva. Snålt, lyxigt, hitta på massa, shoppa eller bara ligga på stranden. Vi räkna 10.000 i månaden men det gick inte. Vi bor så billigt det går men vi hittar gärna på lite saker. Sen ska man ta sig mellan länder och det kostar också. I Thailand är det allra billigast. Boende och mat kan du få för 70 kr dagen om man vill. Billigast att äta på gatan. Men kanske inte det roligaste. Vi har gjort av med drygt 15.000 i månaden iallafall. Men vi har rest mycket och varit i många länder. Lycka till :) det lär bli de bästa i ditt liv
lostinasiaa.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0