Maneter överallt

En sak vi har lagt märke till är att här är mycket maneter i Filippinerna. Oftast bara små som sticker till en sekund men när vi var ute och snorkla häromdagen simma Emelie precis bakom mig och utan att tänka simma jag in i en lite större manet och Emelie direkt efter. Inget som kändes i vattnet men när vi kom upp på båten var vi helt röda på magen och det sved lite men gick över ganska fort. Men sen idag, åkte vi till en annan strand i närheten och när vi sen ska gå upp ur havet skriker Emelie till. Jag gissar ju bara på att hon springer in i en sten för hon tog sig för benet och hoppa upp och hon är gnällig gällande havet haha. Men sen ser vi den stora maneten med långa "snöre" eller vad man kallar det. Den vira sig runt hennes ben och brände till. Blev rött och Emelie kunde ju inte sitta still så ont det gjorde. Fick lite vinäger vilket tydligen inte hjälpte men efter en längre stund la det sig och nu är där inget märke alls :) Så dom är vi extra försiktiga med framöver..
Imorgon fyller jag år, wiho gamla tant. Vi tänkte åka till en strand som ligger drygt 1 timme iväg. Kanske inte jätte kul att åka i en tricykel på den där grusiga och steniga vägen vi körde moppe på häromdagen men alla tipsar om stranden att den ska vara såå fin. Så det hoppas vi! 
Ha en bra helg, för nästa helg kommer vi inspringande i stan haha.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0